ראשי » בריאות הנפש » ביטחון מעל הכל: ביטחון פסיכולוגי מתחיל בביטחון פיזי

ביטחון מעל הכל: ביטחון פסיכולוגי מתחיל בביטחון פיזי

תחושות ורגשות שנוגעים לביטחון הפיזי, הם בדרך כלל תולדה של חששות פסיכולוגים המלווים אתכם כבר שנים ארוכות. ההתמודדות עם הפחד, היא תהליך ארוך טווח שבו יש כל מיני שלבים. שלבים בהם אתם יכולים לשפר את המצב ולאפשר לעצמכם להתמודד עם רגשות מורכבים יותר. לפעמים אפילו ביטחון פסיכולוגי מושפע דרך פיתרון פיזי כמו שימוש במערכת דלתות מיגון בבית. אלו יכולים להקל על המצב הנפשי שלכם. ואתם תצליחו לעשות צעדים משמעותיים בדרך לרווחה נפשית בזכותם.

ביטחון פסיכולוגי הוא הביטחון האישי שלנו – נבנה עם השנים

ביטחון אישי, הוא אחד מהתחומים הפסיכולוגיים הכי מורכבים והכי מעניינים בחייו של כל אדם. כבר מגיל אפס אנחנו מתעצמים ולומדים להכיר את הסביבה בה אנחנו חיים. זאת בעזרת ניסוי וטעיה ובליווי של ההורים והאנשים היקרים ביותר בחיים שלנו. אבל כאשר אנחנו מתבגרים. אירועי חיים שונים משפיעים על התחושות שלנו. אלו יכולים ליצור הידרדרות ברמת הביטחון הפיזי. אתם צריכים לקחת אחריות על הבעיה ולהתמודד עם האתגר, בצורה ישירה. ישראלים רבים בוחרים ללכת ישירות לנתיב של פתרונות פיזיים. לדוגמא, התקנת דלת מיגון בבית. אנחנו רוצים להרגיש בטוחים, והפתרון הוא לנעול את עצמנו תחת סורג ובריח. אבל, האם ניתן לצאת לתהליך ריפוי נפשי לצד הפתרונות הפיזיים? במרבית המקרים התשובה לכך תלויה אך ורק במטופל ובנכונות שלו לשפר את המצב הנפשי.

לקבלת הצעה אטרקטיבית לדלתות מיגון לבית השאירו פרטים

התמודדות עם חששות בתוך בית המגורים בעזרת דלת מיגון בבית

קודם כל ולפני הכל, חשוב לדעת שתמיד יש את האופציה לקבל פתרונות ממשיים לבעיות של חוסר ביטחון פיזי. כאשר אתם מתמודדים עם התקפי חרדה וחששות מפני פריצה למרחב האישי שלכם. פתרון כמו התקנת דלת מיגון בבית היא החלטה האינסטינקטיבית הנכונה ביותר לכם. אבל, קחו בחשבון התקנת דלתות מיגון היא משימה שלא מורידה מכם את האחריות לחוויה הנפשית שלכם. ועל כן, לצד הפתרון הפיזי, מרבית המטפלים יבקשו לבצע גם עבודה נפשית מעמיקה. זאת בכדי לאפשר לכם להתנהל באופן עצמאי ולבחור את הרגעים שבהם אתם מתמודדים עם הפחד.

תהליך איטי ומתמשך שמשפר את מצבכם הנפשי

טיפולים פסיכולוגיים ארוכי טווח או טיפולים ממוקדי מטרה כמו CBT נותנים מענה לכל מיני אירועי חיים אשר בסופו של יום מובילים לחששות פיזיים. במהלך הטיפול, אתם צוברים התנסויות חדשות, מתמודדים עם הפחד בסביבה מבוקרת ובעיקר לומדים מה הם גבולות הפחד וחוסר הביטחון שלכם. למידת הגבולות היא הדרך הבריאה ביותר להתמודד עם מצבים של חרדה מתפרצת, שכן אתם יכולים לבקש עזרה וליצור את הפתרון האפקטיבי ביותר לכם, על בסיס היכרות עם עצמכם.

ניצחונות קטנים שמביאים אתכם למצב נפשי טוב יותר

צעד אחר צעד, בעוצמה ומתוך הבנה של החשיבות של טיפול פסיכולוגי בחיים שלכם, אתם יכולים לשנות גם את הרגלי החיים העמוקים ביותר, וללמוד איך להתנהל במצב של חוסר ביטחון פיזי. אל תתנו לפחד לשתק אותכם, גם אם זכרונות מן העבר הם מאוד טראומתיים. בקשת עזרה, והנכונות להילחם על איכות החיים שלכם היא זו שתהפוך אתכם לאנשים בריאים ומאושרים הרבה יותר.  תמיד יהיה מי שיעזור, יכווין וייתן את הליווי, כך שאתם רק צריכים לקחת את ההחלטה האישית לשנות את איכות החיים שלכם, ולהתחיל לפעול בהתאם.