ראשי » בריאות הנפש » מה זה אימון פילאטיס ואיך הוא משפיע על המצב הנפשי שלכם?

מה זה אימון פילאטיס ואיך הוא משפיע על המצב הנפשי שלכם?

האם יש לכם חברים שסיפרו לכם בהתלהבות שהם עושים פילאטיס? או שיש לכם שכנה חייכנית במיוחד שיוצאת כל בוקר עם מזרן מקופל בדרכה לפילאטיס מזרן? מהי השיטה הזאת בכלל? מה היא מציעה וכמה סוגי אימון קיימים בה? איך ומה התרומה שתקבלו כאן גם לגוף וגם לנפש? ואיך תדעו אם זה מתאים לכם? מוזמנים להמשיך לקרוא ולגלות בכתבה הבאה.

פילאטיס- לקרוא לילד בשמו

פילאטיס הוא שיטת אימון עם מערכת תרגילים ותנועות אשר מעצבת, מייצבת ומאזנת את הגוף מחדש. כמו כן, זו שיטה שמחזקת את הגוף והשרירים, מגבירה גמישות ומשפרת את הכושר הגופני הכללי. קיימים שני סוגי אימון כיום- פילאטיס מזרן ופילאטיס מכשירים. שני סוגי האימון מגבירים את זרימת הדם והחמצן ובכך יוצרים גוף חזק, בריא, מאוזן וחינני יותר. בנוסף, השיטה הזו עוזרת להיפטר מכאבי גב, צוואר, כאבי מפרקים, לחצים בחיים, מתח נפשי ועייפות.

בא לכם להתחיל אימון פילאטיס? השאירו פרטים ונדאג שתמצאו את המקום בשבילכם

יסודות מרכזיים בפילאטיס

השכנה החייכנית שלכם, בטח תוכל להעיד שכאשר היא חוזרת מהסטודיו לפילאטיס, היא מרגישה מאוזנת וממוקדת יותר. זה כיוון שאיזון הגוף והנפש הוא היסוד המרכזי כאן. גוז'ף פילאטיס, אתלט שפיתח את השיטה, שאף לשנות את הדרך בה הגוף ניראה, מרגיש ופועל. הוא יצר את השיטה כך שתבנה כוח באופן מאוזן ותעצב את שרירי הגוף בצורה אלגנטית. חברים שלכם שמתאמנים בשיטה הזו, יוכלו לספר לכם שהיסודות המרכזיים הנוספים הם קצב ונשימה, ריכוז ובקרה והרפייה ושחרור.

אימון גופני כתמיכה נפשית

מחקרים מראים שאימון פילאטיס מקל על תופעות של דכאון וחרדה ומשפר את מצב הרוח. אנשים מתעצבנים בנהיגה בפקקים, חווים סטרס כשמתמודדים עם אתגרים בעבודה, כועסים על בני הזוג ועוברים תהפוכות נפשיות שונות בחיים. כולם רוצים דרך מיטיבה להתמודד עם קשיי היום יום ולהתחזק גם פיזית וגם נפשית. ולכן כשמדובר על בריאות הנפש השיטה הזאת תעשה לכם פלאים. ואם תלכו לסטודיו לפילאטיס וכך גם תצאו מהבית להתאוורר, תהנו מיתרונות נוספים. תוכלו להתאמן בקבוצה בעלת מוטיבציה, להכיר אנשים שדומים לכם ולקבל גם דגשים פרטניים באימון.

השפעות נרחבות על הנפש

בין אם אתם באימון פילאטיס מכשירים אינטנסיבי ובין אם אתם עושים תרגילי בטן בפילאטיס מזרן, תצטרכו להתרכז ולהתמקד ברגע כדי לדייק בתנועה. במקום לחשוב על המשכנתא, הכלים בכיור או הטלפון המעיק שמחכה לכם, תהיו בחוויה ותעניקו לתודעה את המתנה שהיא מאוד זקוקה לה- ההווה. המתנה הזאת גדלה כאשר תבינו שאת היכולת להיות ברגע, תוכלו לפתח גם מעבר לשעות האימון בסטודיו. לפי מחקרים, אנשים שנמצאים ברגע נוטים לחוות יותר שמחה, שלווה וסיפוק. הם יכולים להתבונן יותר פנימה ולהבין את מחשבותיהם ורגשותיהם שלהם וגם של הסביבה.

תרופה טבעית לגוף ולנפש

הגוף והנפש קשורים זה לזה ולכן פעילות גופנית כשלעצמה נחשבת אפקטיבית מאוד נגד חרדה ודכאון. מחקרים מוכיחים שהתעמלות מייצרת כימיקלים והורמונים המייצרים שמחה ורוגע בצורה טבעית, ללא תרופות. כאשר אתם מפעילים שרירים שלא הפעלתם או לומדים תנועה חדשה, אתם משנים דפוסים שקיימים בגוף שלכם ויוצרים חידוש ואיזון. לכן, הנפש מתאזנת גם כן, וכוחות פנימיים מתחדשים יחד עם הגוף. באופן טבעי, כאשר אתם משפרים את היציבה שלכם בזמן האימון, אתם משפרים גם את מצב הרוח ואת הביטחון העצמי. אז שימו רגע את הטלפון על השתק, תשאירו את עבודת הניירת בצד ותפרגנו לעצמכם את הטוב ביותר. הרי כדי שתוכלו להשקיע באחרים, כדאי שתשקיעו קודם כל בעצמכם!