ראשי » טיפים » יוגה – השפעתה על הנפש

יוגה – השפעתה על הנפש

אנשים רבים בעולם עוסקים בפעילות ספורטיבית כמו יוגה מזה שנים, ולמען האמת, זה לא במקרה. היתרונות של פעילות זו ידועים למרחקים וחוצים גבולות, יבשות וימים. תמיד תהיתם כיצד הפעילות הגופנית הזאת יכולה להשפיע גם על הנפש? כל התשובות במאמר שלפניכם.

ההשפעה של יוגה ברמה הפיזיולוגית

בבואנו לדבר על ההשפעה של יוגה על בריאות הנפש, חשוב להבין גם את התהליך הפיזיולוגי. מדובר למעשה על פעילות שכוללת תנועה גופנית נעימה בשילוב עם נשימה סערפתית. הנשימה היא איטית ובצורה כזאת היא מצליחה להרגיע את מערכת העצבים. כך היא גם מצליחה להשפיע לטובה על פעילות המוח כולו. הנשימה הזאת גם מעודדת את פעילותו של הנוירוטרנסמיטר שעונה לשם גאבא. אותו נוירוטרנסמיטר הינו בעל השפעה חשובה ביותר אשר מקדמת תהליך של רגיעה, במיוחד במצבים לחוצים יותר.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

מחקרים הנוגעים להשפעת היוגה

בשנים האחרונות פורסמו לא מעט מחקרים שעוסקים בכל מה שקשור לפעילות כמו יוגה. חלק מהמחקרים הללו עוסקים בקשר בין יוגה ובין תחושה טובה יותר מבחינות נפשיות שונות. למשל, הוכח שעיסוק בפעילות זו יכול להיות טיפול משלים יעיל מאוד, בנוסף לטיפולים תרופתיים, במצבי מחלה שונים של: סרטן ומחלות מסכנת חיים אחרות. 

איפה כדאי לעשות יוגה?

עכשיו, אחרי שקראתם לא מעט על תרומת היוגה ברמות שונות בחיינו, טבעי שתרצו להתחיל לתרגל זאת. אם יצא לכם לחשוב בעבר לא פעם על השילוב של סוגי יוגה שונים בחייכם, ברור מדוע אתם תוהים באיזה סוג של יוגה כדאי לבחור? יש אפשרות לבחור בין סוגים שונים כמו: ראג'ה, קרמה, בהקטי ועוד רבים אחרים. כמו כן, אם חשבתם לרגע שאולי לא תוכלו להשתלב באימון כזה כי זו הפעם הראשונה שאתם מנסים זאת, דעו שזה לא מדויק. חלק ממה שיפה בהרבה מקומות שבהם אפשר לקחת חלק בשיעורי היוגה, זה הגיוון. מעבר לכך שיש הרבה סוגים של פעילות גופנית כזאת, יש גם לא מעט רמות שונות. זה אומר שאפילו אם לא עשיתם מעולם שיעור יוגה, הרי שתוכלו למצוא את הרמה המתאימה לכם.

שיפור יכולת הריכוז

זה לא משנה אם אתם סובלים מבעיה מוגדרת של מתח, עצבים, דיכאון, חרדה או כל תופעה אחרת. מה שכן חשוב, זה לטפל בעצמכם, בין היתר, בטיפולים משלימים. כפי שמחקרים רבים מראים: היוגה יכולה להוות טיפול משלים יעיל מאוד כך שלא כדאי לוותר על כך. עוד נתון משמעותי שהיוגה יכולה להשפיע עליו, זה על יכולת הריכוז שלכם. אם אתם חווים קשיי ריכוז בזמן האחרון, ולא משנה מדוע, היא יכולה לשפר את המצב. הנשימות, התנועה הנעימה וההתמדה הם אלה שיוכלו לעזור לכם לחזור אל הקול הפנימי שלכם ואל הריכוז.

החשיבות של התמדה בתרגול

מה שכן חשוב לזכור ולהיות מודעים לו, זה שללא תרגול זה לא יעבוד. ממש כפי שקורה לגבי פעילויות גופניות אחרות, גם היוגה דורשת התמדה, תרגול והתמקצעות. זה נכון בין אם אתם רוצים שהיא תסייע לכם ברמה הפיזית ובין אם אתם מצפים שהיא תסייע ברמה הנפשית. על מנת שיהיה לכם יותר קל להתמיד בתרגול לפחות פעמיים-שלוש בשבוע, כדאי יהיה לבחור את הסביבה הנעימה ביותר לכך. שימו לב לאיזה סטודיו אתם נרשמים ובאיזה סוג של יוגה אתם בוחרים. כך תוכלו להגדיל את הסיכוי שבסופו של דבר באמת תתמידו בתרגול  הזה. מהר מאוד אתם תראו את תרומתה של הפעילות הגופנית הזאת לחייכם והדבר היחיד שלא יהיה לכם ברור, זה למה לא עשיתם זאת כבר מזמן.