ראשי » בריאות » חשיבות כושר גופני לבריאותנו

חשיבות כושר גופני לבריאותנו

אם יש משהו שכולם יודעים, זה שלעשות כושר גופני זה חיובי. מדברים איתנו על זה כבר משחר ילדותנו, ולכן ברור מדוע זה לא משהו שאפשר להתעלם ממנו. עם זאת, רבים מאיתנו מתקשים לשלב את הפעילות הגופנית בחיי היומיום. זה נשמע לכם מוכר? גם אתם ממציאים תמיד עוד ועוד תירוצים למה לא לעשות פעילות גופנית? הגיע הזמן שתכירו קצת יותר מקרוב את היתרונות הרבים של ספורט בחיינו.

חשיבות כושר גופני לבריאותנו
בתמונה: הקשר בין כושר גופני לבריאות

כושר גופני משפיע על רמות הכולסטרול בדם

כולנו יודעים שכושר גופני תורם לנו מבחינה גופנית. עם זאת, האם עצרתם פעם לחשוב על מה בדיוק מדובר ואיך הוא עושה זאת? ובכן, בוודאי תשמחו לדעת שהעיסוק בפעילות גופנית יכולה לסייע ברמה רמות. יש לנו בגוף כולסטרול טוב וכולסטרול רע. כאשר אנחנו עושים כושר גופני, רמות הכולסטרול הטוב עולות. מנגד, רמות הכולסטרול הרע יורדות וזה משפיע על אינספור תהליכים בגופנו. מעבר לכך, הכושר הגופני משפיע בצורה ישירה גם על קצב חילוף החומרים. הוא מסייע בתופעות לא נעימות כמו עצירות, כך שברור מדוע גם מהבחינה הזאת כדאי לעשות ספורט. הפעילות הגופנית גם עוזרת לנו לחזק את מערכת השלד. אחת מהתופעות שמגיעות עם הגיל לא פעם, היא התדלדלות העצם. העיסוק הקבוע בפעילות גופנית מסייע לנו להתמודד עם התופעה הזאת. כאשר אנחנו עוסקים בספורט כמו הליכה, ריצה או שחייה, זה מחזק את השלד כולו.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת לאימונים גופניים? השאירו פרטים

הקשר בין כושר גופני ומצב הרוח שלנו

אי אפשר לדבר על היתרונות של כושר גופני ולא לדבר על מצב הרוח שלנו. זה בא לידי ביטוי בכמה רמות שונות. ראשית, מיד אחרי האימון אנחנו נרגיש איך האנדורפינים משתחררים לנו בגוף. הם גורמים לתחושה של אושר ולכן ברור מדוע ניתן ליהנות מכך. זה משפיע על מצב הרוח בצורה טובה במיוחד. שנית, העיסוק בפעילות גופנית באופן קבוע היא בעלת ערך מצבר. כלומר, כושר גופני שנעשה לאורך זמן יגרום לנו לתחושה טובה שתלווה אותנו. פעילות גופנית לאורך זמן דורשת מאיתנו גם תכונות מיוחדות. למשל, ללא התמדה זה לא יעבוד, וכולנו יודעים זאת. אם לא נתמיד אומנם נהנה אחרי האימון מאותם אנדורפינים, אך מה יקרה בשבוע שאחרי? לא נצליח ליצור את האפקט המצטבר. לעומת זאת, מי שיתמיד יגלה יעודד בעצמו לפתח תכונות שונות שחשובות בחיים. זה לא במקרה שיש קשר בין אנשים שעושים ספורט ובין אנשים הם מצליחנים. לכן ברור מדוע גם במובן הזה פעילות גופנית היא משהו שבהחלט כדאי להכניס לחיים.

בחירת הפעילות הנכונה לכל אחד מאיתנו

הבעיה בעיסוק בפעילות גופנית היא הרבה פעמים בחירת הפעילות הנכונה. מה שאדם אחד אוהב לא תמיד יכול לעשות טוב למישהו אחר. בנוסף, לכל אחד מאיתנו יש מגבלות בריאותיות אחרות שצריך לקחת בחשבון. הרעיון, כאשר עושים כושר גופני, הוא לחזק את הגוף ולא, חלילה, לפגוע בו. לכן, אם גם אתם רוצים להתחיל לעשות ספורט, FITTER זו אופציה שיכולה לעזור לכם. תוכלו למצוא כאן שלל שיעורים מגוונים, ובעיקר – רעיונות לענפי ספורט שיוכלו להתאים לכם. מדהים לראות כמה ענפי ספורט יש בעידן שבו אנחנו חיים ולא כולנו מכירים אותם. חלק ממה שישפיע על השאלה האם תצליחו להתמיד בפעילות הגופנית, זו הבחירה. כלומר, האם תבחרו את ענף הספורט הנכון לכם. יש לקחת בחשבון לא רק את היכולות שלכם, אלא גם את העניין. אנשים רבים נוטים להשתעמם באימונים שחוזרים על עצמם. לעומת זאת, אימונים מגוונים יובילו לעניין ויהיה לנו קל יותר להתמיד בהם.