ראשי » תזונה בריאה » כאבי בטן אחרי האוכל – 4 מתכונים מומלצים שכדאי שתכירו

כאבי בטן אחרי האוכל – 4 מתכונים מומלצים שכדאי שתכירו

אנשים שסובלים מכאבי בטן אחרי האוכל באופן קבוע, מתקשים לנהל שגרת יום רגילה. זה הוא כאב משתק שצריך להתמודד איתו במהירות, אבל לא תמיד קל לעשות זאת. מהסיבה הזו, ניתן לחשוב על שינוי תזונתי שישפר את חוויית האכילה וימנע (או לפחות יצמצם) את הכאבים. במדריך הקרוב אספנו לכם את כל מה שאתם רוצים לדעת על כאבי בטן וגם כמה מתכונים שימושים במיוחד.

כאבי בטן אחרי אוכל – בעיה שצריך לטפל בה

יש המון סיבות שיכולות לגרום לאדם להרגיש כאבי בטן אחרי האוכל. לעיתים מדובר במחלות כרוניות קשות אבל במרבית המקרים, פשוט מדובר על בעיות תזונתיות שלא מקבלות מענה. כאבי הבטן הם הדרך של הגוף שלנו לומר שמשהו לא בסדר, ושאנחנו צריכים לבדוק את התזונה. הפתרון השכיח ביותר לטיפול באותם כאבי בטן אחרי האוכל הוא העלאת כמות הסיבים התזונתיים במהלך שגרת היומיום. רוב האנשים צורכים רק את המינימום הנדרש של סיבים תזונתיים, ויש לכך השפעה על מערכת העיכול כולה. הסיבים התזונתיים משפרים את תהליך העיכול, תורמים לתחושת שובע ובעיקר עוזרים להימנע מכאבי הבטן. כמו שאתם בוודאי יודעים את הסיבים התזונתיים אפשר למצוא בצורה טבעית רק במזון מהצומח. מה שאומר שהגיע הזמן להכניס קצת יותר ירקות, פירות וקטניות לחיים שלכם.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

ארבעה מתכונים שיעזרו להעלות את כמות הסיבים התזונתיים

כדי לעזור לכם להתמודד עם כאבי הבטן ולאכול יותר סיבים תזונתיים, אספנו לכם ארבעה מתכונים טבעוניים וטעימים במיוחד:

  1. קציצות טופו – הטופו הוא חומר גלם שקל מאוד לעכל. ועוד יותר מכך, קל מאוד לעבד אותו לעבוד איתו. אתם יכולים לבחור את הרטבים שילוו את הקציצות, לפי טעמכם האישי. אבל אם חשוב לכם להרגיע את הבטן, רוטב עגבניות יספק סיבים תזונתיים וליקופן למערכת העיכול.
  2. קינואה בטעמים – קינואה היא אמנם לא קטנייה קלאסית, אבל היא בהחלט מחזיקה ביתרונות של קטניה. כל מתכון שמשלב קינואה בתוכו, הוא מתכן עם סיבים תזונתיים רבים. מה שאומר שאתם יכולים לקבל ארוחה מזינה ומשביעה, שיהיה קל לשלב בכל אירוע.
  3. דאל ועדשים כתומות – אם בקטניות עסקינן, אז השילוב של דאל ועדשים כתומות הוא שילוב מנצח. יחד עם זאת, הדאל חייב להיות מבושל בקפידה אם אתם רוצים להימנע מכאבי הבטן. ואת העדשים הקפידו להשרות במשך כשעתיים לפני הבישול עצמו.
  4. מרקים – יש כל כך הרבה מרקים מעולים שאתם יכולים ליצור מקטניות. מרק עדשים לימים הקרים של החורף, או מרק כתום שמשלב גם ירקות וגם קטניות.

צריכה קבועה של קטניות לאורח חיים בריא ומאוזן

אחרי חודשים של כאבים, ההחלטה לשנות הרגלים היא החלטה חשובה. אולי בטווח הקצר תידרשו להסתגל לאכילה של קטניות בקצב גבוהה. אבל לאורך חודשים ארוכים, ההשפעה של הקטניות על מערכת העיכול שלכם תהיה עצומה. כמובן שכדאי לשמור על איזון אל מול הפחמימות והחלבונים, כדי לייצר אורח חיים בריא ומושלם. וגם לחשוב על פתרונות מתוקים שישלימו את התמונה. אבל זה הוא אחד מהצעדים הראשונים והחשובים ביותר שאתם יכולים לעשות לטובת מערכת העיכול והגוף שלכם.