ראשי » טיפים » המדריך לניסוח צוואה חוקית עם עורך דין צוואה

המדריך לניסוח צוואה חוקית עם עורך דין צוואה

הרכוש צברתם במהלך החיים רכוש משפחתי יקר ערך. עכשיו, במחצית השנייה של החיים אתם מבינים עד כמה הוא יקר. במקום לחכות ולתת ליורשים שלכם להיכנס למאבקים. אתם רוצים לדאוג כבר היום ליצירת צוואה מסודרת ומאורגנת. וכאן, נכנס לתמונה עורך דין צוואה אשר יכול לעזור לכם לבנות את הצוואה על פי החוק.

בשביל שאתם תצליחו לעבוד עם עו"ד צוואה על תכנון המסמך. אתם קודם כל צריכים לדעת מה אתם רוצים להשיג. ומעבר לכך אתם צריכים לדעת איך אתם רוצים להשיג את זה. ולכן, כדאי שתכירו את שלושת השלבים המרכזיים לכתיבת צוואה על ידי עורך דין צוואה.

עורך דין צוואה יעזור במיפוי הנכסים הקיימים

הכירות עם כל הנכסים שלכם היא לא עניין של מה בכך. אתם אולי מודעים לנכסים הפיזיים, אבל יכול להיות שיש נכסים אחרים שצברתם לאורך החיים ואתם לא זוכרים אותם. כל נכס, החל מדירה ועד לכל קרן פנסיה וחיסכון. את הכל אפשר להכניס לתוך הצוואה. ולכן חשוב להבין אילו נכסים נכנסים תחת הצוואה שלכם. בוודאי כאשר מדובר על צוואה זוגית, צריך לעבור לעומק על כל מקורות ההכנסה של בני הזוג לאורך השנים.

יורשים בצוואה: מיפוי היורשים הפוטנציאליים

החלטה בנוגע לזהותם של היורשים היא תולדה של מגוון גורמים. קודם כל האינטרקציה בתוך המשפחה. מי הם היורשים שאתם רוצים להעביר להם את הכסף שלכם?. אבל מעבר לכך יש גם את הצורך לכסות חובות. החוק מחייב את היורשים החוקיים לכסות חובות של המנוח עד לגובה העזבון. ואם אתם מודעים לעובדה שיש לכם חובות, אפשר לעגן את המידע הזה בתוך הצוואה. היורשים לא יהיו מופתעים. אתם תדעו שסגרתם את כל הקצוות. והנושים שלכם יקבלו את הכסף שמגיע להם בצורה מכובדת.

עורך דין צוואה
בתמונה: עורך דין צוואה מנסח צוואה
תרצו ייעוץ מקצועי מעורך דין צוואה? השאירו פרטים

ניסוח הצוואה בעזרת עורך הדין שלכם

את כל המידע שאספתם עד לשלב הזה, צריך להציג בפניו של עורך דין ירושה. זה הוא הגורם המקצועי המשפטי המוסמך שאיתו אפשר לעבוד על יצירת מסמך צוואה. עורך דין ירושה בונה צוואה בשפה משפטית. מנסח את כל המידע, ומגדיר את התנאים לקבלת הירושה. וזאת, כמובן על בסיס ההחלטות שאתם לוקחים. המסמך עובר אישרור, נשמר אצל עורך הדין, ונפתח רק בעת הצורך. כך שאם המצב שלכם מבחינה משפחתית הוא מורכב. ואם אתם רוצים לשמור על הצוואה דיסקרטית, יש לכם את הזכות לעשות זאת.

לסיכום, אל תוותרו על ייעוץ של עו"ד צוואה

כמו שאתם מבינים, תהליך כתיבת צוואה הוא תהליך מקצועי. צריך לדאוג לעבודה עם איש מקצוע שאתם יכולים לסמוך עליו. לוודא שכל המידע שכתוב בצוואה הוא המידע המתאים לכם. ואם יש צורך לבצע שינויים לאורך הדרך, לפנות אל עורך הדין שלכם ויפה שעה אחת קודם.