ראשי » טיפים » טיפול פסיכולוגי – כמה זה עולה?

טיפול פסיכולוגי – כמה זה עולה?

אנשים מתמודדים עם אינספור אתגרים ברמה היומיומית. הרוב המוחלט של האוכלוסייה יצליח להתמודד עם הקושי, בצורה יחסית טבעית. אבל, כולנו יכולים למצוא את עצמנו במצב שבו אורח החיים היומיומי הופך להיות מעמסה. המצב הנפשי הופך לא יציב ואפילו מסוכן. טיפול פסיכולוגי הוא כלי חשוב מאוד ביצירת מנגנון תמיכה לאנשים שמתמודדים בעיות נפשיות זמניות וקבועות. לכן הוא מנגנון חשוב שאתם צריכים להכיר ולהבין. להבין כמה עולה טיפול פסיכולוגי בעת משבר. במדריך הקרוב ננסה לעשות לכם קצת סדר בכל מה שנוגע לטיפולים פסיכולוגים. נאפשר לכם לקחת את ההחלטות הבריאות ביותר לגוף ולנפש שלכם. כל זאת בהתאם לתחושה האישית שלכם בכל רגע נתון.

ליווי רגשי מידי – הוא לא עניין של עלות ומחיר

הדבר החשוב ביותר שצריך לציין בכל מה שנוגע לקבלת טיפול פסיכולוגי, הוא מידת הדחיפות של הטיפול. כאשר אתם נדרשים לקבל טיפול פסיכולוגי מחיר הוא לא תמיד הפרמטר החשוב ביותר שצריך לחשוב עליו. בהתפרצויות של התקפים פסיכוטיים, שכוללים גם ניתוק, דיכאונות והתנהגויות אלימות מסוכנות, אין מקום לשיקול דעת. צריך לפנות באופן מיידי לאחת מן המחלקות הפסיכיאטריות בבתי החולים ברחבי הארץ או למרכזי היום של קופות החולים. שם תקבלו טיפול ראשוני דחוף ומציל חיים. ככל שאתם אזרחים כחוק בעלי ביטוח בריאות, עלות של טיפול פסיכולוגי כזה מוסדרת בחוק ואתם לא צריכים לדאוג לכסף בעת משבר. יחד עם זאת, חשוב להבין שהטיפול בבתי החולים הוא טיפול נקודתי. טיפול שמאפשר איפוס רק עד שאתם משתפרים ומרגישים קצת יותר טוב.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

כמה עולה טיפול פסיכולוגי לטווח הארוך?

במקרה שבו אתם בדרך כלל בריאים, אבל מדי פעם מתמודדים עם איזה שהוא משבר שדורש מכם לפנות לקבלת יעוץ מקצוע. השאלה כמה עולה טיפול פסיכולוגי הופכת להיות הרבה יותר רלוונטית. במרבית קופות החולים בישראל, ניתן לקבל כיום סט ראשוני של טיפולים פסיכולוגים בסבסוד ברמה כזו או אחרת. זה כחלק מהשירותים של קופת החולים. עם סיום הטיפול המסובסד, ובהנחה שאתם עדיין מבקשים לקבל תמיכה. ישנה אפשרות של ליווי של פסיכולוג מומחה – פסיכולוג פרטי. בשוק הפרטי, פסיכולוגים יכולים לגבות כמה מאות שקלים על פגישת ייעוץ. כמובן שזה ככל והם אנשי מקצוע מומחים בכירים יותר. טווחי המחירים משתנים בהתאם לאיש המקצוע ובהתאם למצב האישי שלכם. כך שכדאי לבדוק באופן פרטני מה הם השירותים שמספקים פסיכולוגים שונים באזור המגורים שלכם, והאם אתם יכולים לעמוד בהם לאורך זמן מבחינת עלויות.

אתם אף פעם לא לבד – וחשוב שתדעו את זה

אחרי שנים רבות שבהן המודעות לבעיות רגשיות ונפשיות, קלות וחמורות, הייתה מודעות מינימלית. היום אפשר לראות שינוי בחברה הישראלית. אתם לא צריכים לחשוש לבקש עזרה, להפך. חשוב לפנות לקבלת עזרה כאשר אתם מתמודדים עם בעיות נפשיות, טרם תחול החמרה משמעותית במצב האישי. מצב שיכול להגיע עד לכדי אשפוז במחלקה פסיכיאטרית. אפשר לחיות לצד חרדות, בעיות רגשיות והתנהגויות אימפולסיביות. כל עוד אתם מקבלים ליווי של אנשי מקצוע מומחים ומוסמכים בתחום העיסוק שלהם. אז תנסו למצוא את האדם הנכון שייתן לכם את התמיכה הנכונה, כדי למצוא את השלווה בדרך לחיים בריאים ומאושרים הרבה יותר.