ראשי » טיפים » טיפול זוגי – כמה זה עולה והאם זה כדאי

טיפול זוגי – כמה זה עולה והאם זה כדאי

מערכת היחסים המורכבת והמאתגרת ביותר בחייו של כל אדם, היא מערכת היחסים עם בן או בת הזוג. זוהי מערכת יחסים ארוכה מאוד. לעיתים טעונה מאוד, אבל גם חשובה מאוד ומרכזית מבחינת האישיות של כל אחד מכם. כך שאי אפשר לצפות שלא יהיו משקעים ואתגרים לאורך הדרך. משקעים שאיתם אתם תדעו להתמודד. בעולם בוגר ומאוזן, אפשר לריב, לא להסכים ולאתגר אחד את השני. כל זאת גם בלי להגיע למדרגות הרבנות. אבל לפעמים, אתם פשוט צריכים לעצור לרגע אחד. רגע בו צריך לקבל רפלקציה על מערכת היחסים שלכם כדי להבין איפה אתם עומדים. אחת הדרכים הכי טובות והכי יעילות להגיע למצב של רפלקציה, היא על ידי פנייה לקבלת טיפול זוגי מקצועי. כחלק מתהליך שאתם בוחרים לקחת על עצמכם.

המשבר הזוגי – הוא הזדמנות לפריחה מחודשת

כל רגע קשה ומאתגר בתוך מערכת היחסים שלכם, טומן בחובו הזדמנות. בין עם הזדמנות לפרק את מערכת היחסים ובין אם היא הזדמנות לקחת את הזוגיות שלכם לרמה הבאה. להעמיק את האינטימיות. הבחירה הקלה תהיה לוותר. בוודאי אם יש אפשרויות יותר טובות בחוץ. הבחירה המאתגרת, ההוגנת, האמיצה והיפה ביותר, היא לפנות לעזרת טיפול זוגי. טיפול זה מקנה לכם כלים של תקשורת אפקטיבית, הדדיות, ואינטימיות. הלו הן אבני היסוד של מערכת יחסים איתנה. כאשר הבחירה בידיים שלכם, ניתן להתכנס בקליניקה ולהתחיל לעבוד ביחד. כדי להשיג את המטרות שלכם וכדי לשמור על שלמות התא המשפחתי, בעיקר לטובת הילדים המשותפים שאתם כל כך אוהבים.

תנאים מאוזנים לפתרון בעיות – טיפול זוגי בהכוונה ניטרלית

החשש הגדול והמרכזי של זוגות רבים אשר מגיעים לקבל עזרה מקצועית בעת משבר, הוא תהליך טיפול. כאשר אחד מבני הזוג הוא דומיננטי יותר, ויודע להציג את התמונה אך ורק דרך המשקפיים שלו, הדיון יכול להפוך מהר מאוד לדיון מתגונן ולא דיון מקבל ומכיל. כך מתפתחים בבתים רבים שבהם יש צד אחד שלא מצליח להביע את דעתו בשום סיטואציה. כאשר אתם מגיעים לקליניקה של טיפול זוגי, כל ההתנהגויות שאתם מכירים, נשארות מחוץ לדלת. כאן, חוקי המשחק משתנים. המטפל , הוא אדם נטרלי ללא רקע מוקדם אודות מערכת היחסים שלכם וללא הכרות אישית עם אף אחד מהצדדים. זהו אדם שאין לו שום אינטרס להתערב או לקחת עמדה. התפקיד שלו הוא לנווט את הסירה בצורה מכובדת ומכבדת, לשמור על ניטרליות לטובת שני הצדדים. בהדרגה, עם התקדמותו של הטיפול הזוגי, נוצר מקום לשיח מכבד. שיח שבו שני הצדדים יכולים לומר את אשר על ליבם ואפילו להתחיל לדון בבעיות שהולכות שנים ארוכות עם הזוג.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

גם אם נפרדים – נפרדים בשלום ובכבוד

גם אם אתם נמצאים במהלך טיפול זוגי כבר שנים ארוכות, זה עדיין לא אומר שאתם חייבים לחיות ביחד בסופו של יום. לפעמים, התוצאות של טיפול זוגי אפקטיבי, יכולות להיות הבנות שבסופו של יום גורמות לפרידה בין בני הזוג. לעיתים משום שהדברים כבר לא מסתדרים ואין מוצא אחר. המשמעות של פרידה לא חייבת להיות ניתוק מלא של הקשר. או התנהגות לא מכבדת ולא מכובדת כלפי כל הצדדים המעורבים. אם אתם מסוגלים לתקשר אחד עם השני אתם יכולים גם להיפרד בצורה מכובדת. תסייעו להבטחת עתיד טוב יותר לילדים המשותפים שלכם במידה וישנם. בהצלחה!